مقالات


انتخاب خردمندانه یک نرم افزار مالی

وظیفه یک نرم افزار مالی آسان کردن کار شماست نه سخت کردن آن! اغلب موارد انتخاب نادرست یک نرم افزار مالی دردسرهایی را به همراه می آورد که حداقل آن ضررهای جبران ناپذیر مالی و زمانی است. از طرف دیگر، انتخاب درست یک نرم افزار مالی، هزینه ها را تا حد قابل توجهی پایین می آورد، سرعت و دقت کارها را افزایش می دهد و مدیریت بر مجموعه را بهبود می بخشد. از آنجایی که تنوع نرم افزارهای مالی زیاد است و هر کدام بر اساس امکاناتی که ارائه می دهند قیمت کاملا متفاوتی دارند، انتخاب یک نرم افزار مالی مناسب می تواند نقطه عطفی در سازمان ایجاد کند. اما روش خردمندانه این انتخاب چیست؟

حسابداری تعهدی، حسابدرای نقدی

اغلب استانداردهای حسابداری بخش دولتی، با این فرض تدوین می شود که دولت درگیر فعالیتهای بیطرفانه وغیر انتفاعی است و وظیفه حسابداری دولتی، به گزارش فراغت دولت از بودجه، شرح تامین و مصرف وجوه محدود می-شود و نیازی به محاسبه دقیق نتایج عملکرد و وضعیت مالی دولت نیست. اما اخیراً در بعضی از کشورها، از جمله بریتانیا، زلا‌ند نو و استرالیا، رویکردی به سوی استفاده از مبنای تعهدی کامل در حسابداری بخش عمومی ایجاد شده است.

تأثیر سیستم های اتوماسیون اداری بر ارتباطات

امروزه محیط‌های کسب و کاری با چالش‌های گوناگونی از قبیل گسترده شدن تعاملات درونی و بیرونی سازمان، با نیاز به ارتباط بیشتر واحدهای سازمانی و ضرورت نظارت مستمر بر پیشرفت کارها و ... مواجهند. مدیران سازمان‌ها نیاز دارند که با سرعت و دقت بیشتری روند انجام امور را نظارت و پیگیری نمایند. تعاملات روزمره سازمان و حجم تبادل اطلاعات در دوره‌های کاری فشرده به اندازه‌ای افزایش پیدا می‌کند، که انجام و پیگیری آنها به صورت دستی و سنتی عملا خارج از توان نیروی انسانی بوده و ممکن است با مشکلات زیادی همراه شود.

سیستم های ERP

یک سیستم ERP از اجزای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعددی برای دست یابی به این مجموعه عظیم اطلاعات استفاده می‌کند. یک عامل کلیدی در بیشتر سیستم‌های (ERP) استفاده از پایگاه دادهٔ واحد به منظور ذخیره سازی داده برای واحدهای (Modules) مختلف سیستم است.

تفاوت های حسابداری بهای تمام شده و حسابداری مالی

استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری بهای تمام شده اشخاص درون سازمانی هستند اما استفاده کنندگان از اطلاعات حسابداری مالی اشخاص برون سازمانی هستند مقررات و قوانین حاکم بر حسابداری بهای تمام شده غیر مستقیم می باشند و هر مؤسسه ای با توجه به نیازهای خود می تواند مقرراتی را وضع کند اما قوانین و مقررات حسابداری مالی مستقیم وصریح می باشند این مقررات در قالب استانداردهای حسابداری وضع شده اند

Ransomware (باج افزار ) چیست ؟

باج افزار یک نوعی از بد افزارها است که به مجرمان این امکان را می دهد تا بتوانند از طریق یک کنترل از راه دور، کامپیوتر قربانی را قفل کنند به طوری که کاربر نتواند از سیستم خود استفاده کند و سپس یک پنجره پاپ آپ روی کامپیوتر شخص نمایان کنند تا به او بگویند که این قفل باز نمی شود تا زمانی که هزینه ای را برای باز کردن آن بپردازید. گاهی اوقات مجرمان تنها قسمتی از کامپیوتر قربانی را که قابل دسترسی است، قسمت keypad یا صفحه کلید مجازی قرار می دهند که قربانی بتواند رمز را وارد و پول را پرداخت کند.

واحدهای سازنده مدیریت روابط با مشتری (CRM)

CRM یا مدیریت روابط با مشتری را یکی از کلیدهای تعیین کننده موفقیت شرکت‌ها در قرن 21 ذکر کرده اند. از نظر بسیاری از شرکت‌ها، CRM راهبردی تجاری است که سود، درآمد و رضایت مشتری را با لحاظ موارد ذیل برآورده می سازد.

شرکت های موفق و بزرگ از انبار داده برای تصمیم گیری

هدف از ایجاد انبار داده فراهم ساختن بستر واحد از اطلاعات بصورت یکپارچه و برطرف نمودن بسیاری از چالش ها در دسترسی به اطلاعات است. بدون انبار داده، سازگاری بین همه نواحی تصمیم ‏گیری و ایجاد معیارهای واقعی مدیریت عملکرد، بسیار دشوار می ‏گردد. اطلاعات از منابع موجود در بانک های اطلاعاتی مختلف طی فرآیند ETL به درون انبار داده منتقل شده و سپس با فرمت خاص استار (طراحی شده بطور ویژه برای تحلیل سریع و آسان اطلاعات)، ذخیره می گردد.

مفاهيم: ABC و ABB و ABM

رشته حسابداري به مديران ﺁموزش هايي در سطح عالي مي دهد، زيرا اين رشته با بسياري از جنبه هاي مختلف سازمان گره خورده است. وظايف حسابدار با برنامه ريزي، كنترل و تصميم گيري مديريت پیوند تنگاتنگ دارد. مطالعه حسابداري صنعتي پیشرفته بينش هاي فراواني درباره ي نقش مدیر و حسابدار در سازمان ارا ئه مي كند. مدير ﭼه تصميماتي مي گيرد؟ حسابداري چگونه مي تواند به مدير كمك كند؟ تحولات سريع در صنايع توليدی جهان، شامل رقابت سنگين در بازارهای جهانی، نوآوري های تکنولوژی و پيشرفت سيستم های کامپیوتری بوده است. اين تحولات موجب شده است که شرکت هايي که توان هماهنگ کردن عمليات خود را با شرايط جديد داشته اند به صورت شرکت هايی موفق جهانی درآيند و شرکت هایی که چنين توانی را نداشته اند از بازار رقابت خارج شوند .در شرايط جديد، حسابداران مديريت نيز ناچار از ابداع و بکارگيری روش ها و سيستم هايی بوده اند که جوابگوی نيازهای روز شرکت ها باشد و از جمله اين روش ها 1- هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) 2- بودجه بندی بر مبنای فعالیت (ABB) 3- مدیریت بر مبنای فعالیت (ABM)