مقالات


تراز تجاری چیست؟

به طور خلاصه تراز تجاری نتیجه خالص صادرات یک جامعه اقتصادی است و مانده مثبت نشان‌دهنده صادرات بیشتر و مانده منفی نشان‌دهنده واردات بیشتر خواهد بود.

آشنایی با ۱۵ ویژگی یک نظام مالیاتی کارآمد

بسیاری از افراد نمی‌دانند هدف از دریافت مالیات چیست و آیا مالیاتی که از آنها گرفته می‌شود، منصفانه است یا نه؟ مالیات از جمله مهم‌ترین منابع تأمین سرمایه‌ی لازم جهت عمران و آبادانی کشور به‌شمار می‌رود، اما چنانچه مبلغی که به‌‌عنوان مالیات بر اشخاص یا کسب‌و‌کارها تحمیل می‌گردد از درآمد و توان مالیات‌دهنده فراتر باشد، شکی نیست که مشمولان پرداخت مالیات به‌علت احساس خسارت، از تسویه‌ی بدهی‌های مالیاتی خود شانه خالی خواهند کرد. در ادامه قصد داریم توضیح بدهیم مالیات چیست و بر چه مبنایی محاسبه می‌شود. همچنین به‌طور مختصر به بررسی ویژگی‌های نظام‌های مالیاتی کارآمد می‌پردازیم.

7 کار مهم برای افزایش امنیت مالی

براي کمتر کردن و نامحسوس کردن ضريب خطاها در امور مالي و چرخه حسابداري يک فروشگاه و يا شرکت نسبتاً بزرگ، بهتر است اين 7 مورد را انجام دهيد:

۶ نکته کلیدی برای موفقیت سریع در حسابداری

به این پرسش خوب فکر کنید: از نظر مدیران تفاوت شما و همکارانتان در واحد مالی دقیقا در چیست؟

این پرسش اساسی ترین دغدغه هر مدیری است و پاسخش همان نقطه تمایز شما با همکارانتان است.

هر چه تصویر بهتری از خودتان در ذهن مدیران و تصمیم گیرندگان به وجود آورده باشید احتمال کسب درآمد و جایگاه بالاترشغلی برای شما بیشتر می شود.

یک حسابدار حرفه ای همانند یک قهرمان ورزشی است که از آمادگی جسمی ،ذهنی ،روانی،تکنیکی و تاکتیکی برای شرکت در یک مسابقه بزرگ برخوردار است.

او تمام این قابلیت ها را هم زمان در خود تقویت می کند.

بیایید از خودمان بپرسیم که چرا شرکتها و موسسات حسابدار استخدام می کنند و چرا شما خدمت حسابداری ارایه می دهید؟

این درست همان سوالاتی است که هر حسابداری به دانستن پاسخ دقیق آنها نیاز دارد.

این که چرا شرکتها و موسسات حسابدار استخدام می کنند و چرا شما آن را ارایه می دهید؛ بسیار مهم تر از این است که چگونه حسابداری کنید.

مشکل اصلی اغلب فارغ التحصیلان حسابداری و حسابداران شاغل این است که نمی دانند چرا شرکتها و موسسات باید آنها را استخدام کند!

به نظرم بهتر است برای رسیدن به قله های موفقیت و ثروت و رفاه از طریق حسابداری روش های زیر را به کار بندید.

۱.برای خود هدف نوشته و زمانبندی شده تنظیم کنید.

۲.برای یادگیری و بروز نگه داشتن خودتان اقدام کنید.

۳.از یک راهنما و مشاور باتجربه بخواهید تا شما را راهنمایی کند.

۴.در سمینارهای حسابداری شرکت کنید.

۵.در کارگاه های تخصصی حسابداری شرکت کنید.

۶.بهDVD های سخنرانان حسابداری گوش کنید و به راهکارهای آنها عمل کنید.

اگر پاسخ تان این است که من همه این ها را بلدم و هیچ نیازی به دانستن بیشتر ندارم ،منتظرباشید تا رقبای تان ،هر روز عرصه را بر شما تنگ تر کنند و به فکر پیداکردن کار جدید برای خودتان باشید.

اما اگر آماده اید تا هر ۶ روش بالا را بکار ببندید ، خودتان را برای شرکت در جشن قهرمانی در حرفه حسابداری آماده کنید.

آموزش و یادگیری همان چیزی است که هرگز پایانی ندارد .

یک حسابدار حرفه ای به کمک یادگیری و آموزشها می تواند به درستی و با اطمینان مسیر پیشرفت و افزایش درآمد خود را طی کند.

 

چالش‌های CRM

با وجود تمام پیشرفت‌ها در تکنولوژیِ مدیریت ارتباط با مشتری، بدون مدیریت مناسب، سیستم CRM نمی‌تواند چیزی به جز پایگاهی باشد که اطلاعات مشتریان در آن ذخیره شده است. داده‌ها باید به صورت منظم سازمان‌دهی شوند تا کاربران بتوانند به آسانی به اطلاعاتی که نیاز دارند دسترسی داشته باشند.

همچنین به این دلیل که داده‌های متفاوتی در یک رابط (اینترفیس) یا داشبورد سازمان‌دهی شده‌اند، شرکت‌ها باید تلاش زیادی بکنند تا به یک دیدگاه کلی نسبت به مشتری و داده‌های مرتبط با او دست پیدا کنند. چالش‌ها زمانی به وجود می‌آیند که اطلاعات مشتریان در سیستم‌های مجزایی ذخیره شده یا داده‌‌ها تکراری و تاریخ گذشته می‌شوند. این باعث می‌شود که فرآیند‌های تجاری با مانع روبه‌رو شده یا از سرعت‌شان کاسته شود. این مشکلات باعث به وجود آمدن زمان انتظار طولانی در هنگام تماس تلفنی، کاهش شناخت از مشتریان و پشتیبانی‌های فنی ناکارآمد می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که مشتریان، خصوصا آنهایی که متعلق به نسل هزاره هستند، به شدت از عملکرد مراکز ارتباطی ناراضی هستند. آنها تمایل دارند از طریق کانال‌های ارتباطی گسترده‌تری با شرکت در ارتباط باشند. کانال‌هایی مانند اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند، قابلیت چت در وب و البته رسانه‌های اجتماعی. چالش اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، این است که تجربه‌ای بینِ کانالی‌ فراهم آورد که منسجم و قابل اعتماد باشد.

به عنوان مثال، رسانه‌های اجتماعی به عنوان کاربردی‌ترینِ این کانال‌ها شناخته می‌شوند و مشتریان توسط آنها می‌توانند به شرکت‌ها دسترسی داشته باشند، سؤالات‌شان را بپرسند، مشکلات‌شان را حل کنند و نیازی نباشد که به روش سنتی ساعت‌ها پشت تلفن بمانند یا منتظر دریافت پاسخ‌شان از طریق ایمیل شوند. در بعضی موارد، خصوصا در مواردی که تماس و ارتباط زیاد و نزدیکی با مشتریان وجود دارد، رسانه‌های اجتماعی نمی‌توانند جوابگوی خدمات‌رسانی مناسب به مشتریان باشند.

همچنین شرکت‌ها هنوز هم برای شناسایی مشتریان احتمالی با چالش مواجه هستند. تکنولوژی‌های نسل جدید‌تر که داده‌های CRM را با داده‌های دیگری از شرکت‌هایی مانند Dunn & Bradstreet ادغام می‌کنند، نیز ظهور پیدا کرده‌اند تا به گروه‌های فروش و بازاریابی در پیدا کردن مشتریان احتمالی کمک بیشتری کنند. بهترین حالت کارآیی این روش‌ها زمانی است که شرکت‌ها قبل از اینکه سیستم‌شان را با داده‌ها و اطلاعات جدید تکمیل کنند، داده‌های فعلی خود را مرتب کرده و رکوردهای ناکامل و تکراری را حذف کنند.

در سریع‌ترین زمان ممکن پولدار شویم؟

آیا به ثروت دلخواه‌تان رسیده‌اید؟ اگر پاسخ‌تان منفی است، چرا سرعت کسب ثروت خود را بیشتر نمی‌کنید؟  شاید تنها چیزی که برای کسب ثروت سریع کم دارید، آشنایی با چند اصل قدرتمند و تضمین‌شده باشد. اصولی که در این مقاله با آنها آشنا می‌شوید، قواعدی کلی‌اند که همیشه و همه جا کاربرد دارند. پس این اصول اساسی را برای کسب ثروت سریع از دست ندهید!

حسابدار کیست و کار حسابدار کدامست؟

حسابداری یک سیستم است که در آن فرآیند جمع آوری، طبقه بندی ، ثبت، خلاصه کردن اطلاعات و تهیه گزارش های مالی و صورت های حسابداری در شکل ها و مدلهای خاص انجام می گیرد تا افراد ذی نفع درون سازمانی مثل مدیران سازمان و یا برون سازمانی مثل بانک ها، مجمع عمومی سازمان مورد نظر و یا مقامات مالیاتی بتوانند از این اطلاعات استفاده کنند.

حقیقت پشت پرده ی سودهای بانکی

نرخ تسهیلات سودهای بانکی توسط بانک مرکزی وشورای پول واعتبار تعیین می شود اما گاه برخی بانکها یا موسسات مالی و اعتباری با حفظ ظواهر اگرچه در اصل به دستورالعمل بانک مرکزی عمل میکند.

خصوصيت اصلي انبار داده

انـبـار داده  بـه مجـموعـه ای از داده هــا گفـتـه می شود که از منابع مختلف اطلاعاتی سازمان جمع آوری ، دسته بندی و ذخیره می شود. در واقع یک انبار داده مخزن اصلی کلیه داده های حال و گذشته یک سازمان می باشد که برای همیشه جهت انجام عملیات گزارش گیری و آنالیز در دسترس مدیران می باشد. انبارهای داده حاوی داده هایی هستند که به مرور زمان از سیستم های عملیاتی آنلاین سازمان (OLTP) استخراج می شوند، بنابراین سوابق کلیه اطلاعات و یا بخش عظیمی از آنها را می توان در انبار داده ها مشاهده نمود.

از آنجائیکه انجام عملیات آماری و گزارشات پیچیده دارای بارکاری بسیار سنگینی برای سرورهای پایگاه داده می باشند، وجود انبار داده سبب می گردد که اینگونه عملیات تاثیری بر فعالیت برنامه های کاربردی سازمان (OLTP) نداشته باشد.

همانگونه که پایگاه داده سیستمهای عملیاتی سازمان ( برنامه های کاربردی ) به گونه ای طراحی می شوند که انجام تغییر و حذف و اضافه داده به سرعت صورت پذیرد، در مقابل انبار داده ها دارای معماری ویژه ای می باشند که موجب تسریع انجام عملیات آماری و گزارش گیری می شود (OLAP) .