مقالات


چگونه با یکپارچه ساری اطلاعات در وقت و هزینه سازمان شما صرفه جویی می شود؟

 

یکپارچه سازی اطلاعات به شکل بسیار چشمگیر و قابل ملاحظه ای، هزینه های عملیاتی و زمانی را از طریق کارکردهای مختلف کاهش می دهد .ازجمله این کارکرد ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • پرهیز از دوباره کاری: در صورت پیاده سازی یکپارچه این سیستم نیازی نیست که موارد مشترک بین آنها هربار و برای پیاده سازی هر سیستم بطور جداگانه انجام پذیرد .

كاربرد حسابداري بهاي تمام شده و نرم افزارها و برنامه هاي حسابداري آن چيست؟

گاهي تصور مي شود كابرد حسابداري صنعتي و بهاي تمام شده محدود به كارخانجات و صنايع توليدي مي باشد هرچند شايد مشهورترين كاربردآن در اين جهت باشدولي ساير موسسات نيز از حسابداري بهاي تمام شده بهره برده و از روشهاي حسابداري بهي تمام شده در بانكها ، شركتهاي بيمه ، عمده فروشيها، شركتهاي حمل ونقل ،شركتهاي هواپيمايي ،دانشگاههاو بيمارستانها در جهت كارايي بيشتر استفا ده مي گردد

ويژگی های نرم افزار جامع مالی و حسابداری

این نوع از نرم افزارها مجموعه ای از امکانات فنی و قابلیت ها را برای شما فراهم می کنند تا به وسیله آن بتوانید امور مالی خود را به سادگی مدیریت کنید. البته خیلی از صاحبان کسب و کارها و شرکت ها در صحبت های خود به سادگی محیط کاربری و صرفه جویی در وقت به عنوان دو فاکتور بسیار مهم از ویژگی های نرم افزار مالی خود اشاره کرده اند که در زمان انتخاب نرم افزار برای آنها از بالاترین درجه اهمیت برخوردار است.

حسابداری تعهدی

هدف اصلی استقرار سیستم حسابداری تعهدی

شفاف‌سازی حساب‌ها و ارائه گزارش‌های مالی جامع از طریق :

     * محاسبه بهای تمام شده خدمات و مدیریت بر هزینه‌ها

     * تهیه صورت‌های مالی تجمیعی و تلفیقی کل  و گزارش‌های عملکرد دوره‌ای 

مزایا و کاربردهای اتوماسیون اداری

_ کنترل بهتر بر کار

_ کم شدن فعالیت‌های غیر مولد مانند بایگانی و نگهداری سوابق

_ کنترل و نظارت بهتر بر کارکنان

_ کم شدن هزینه مسافرتها و گردهماییها

_ افزایش رضایت شغلی کارکنان به دلیل افزایش اثربخشی

مفهوم و مزایای ERP

در بيشتر مراكز توليدي، مشكلات موجود ناشي از كمبود تلاش كاركنان نيست بلكه كمبود همكاري و هماهنگي در استفاده از منابع در دسترس كارخانه (كاركنان، اطلاعات، مواد، ابزار) و در نتيجه عدم مديريت موثر در كار، عوامل اصلي به وجود آورنده اين مشكلات است.

مفهوم CRM

مجموعه جامعی از فرآیندها و تکنولوژی ها برای مدیریت روابط با مشتریان فعلی و بالقوه و دست اندرکاران کسب و کار در بازاریابی، فروش و خدمات، صرفنظر از نوع کانالهای ارتباطی CRM از سه بخش تشکیل شده است. مشتری (Customer)، روابط (Relaationship) و مدیریت (Management). منظور از مشتری، مصرف کننده نهایی است که در روابط ارزش آفرین، نقش حمایت کننده را داراست. منظور از روابط، ایجاد مشتریان وفادارتر و سودمندتر از طریق « ارتباط یاد گیرنده Learning Relationship » است. مدیریت، خلاقیت و هدایت (رهبری) یک فرآیند کسب و کار مشتری مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرآیندها و تجارب یک سازمان است.

کاربرد انبار داده

1- می توانید اطلاعات دقيقي از وضعيت قبلي و كنوني سازمان را ارائه دهید.

2- حافظه يكپارچه و تصفيه شده اي براي سازمان فراهم کنید.

3- می توانید هزينه هاي گسترش نرم افزارها و يكپارچه سازي آنها را کاهش دهید.

4- می توانید اطلاعات سازمان را بصورت موضوع بندي شده و از چندين حوزه اطلاعاتي در اختيار سازمان قرار دهید.

اهمیت ویژه بهای تمام شده

•استفاده بهینه از منابع تولید

•کاهش زمان تلف شده توسط نیروی کار

•کاهش ضایعات مواد اولیه

•استفاده بهینه از سرمایه

•افزایش بهروری از فضا و محیط کار